כל עסק חייב תקציב פרסום בין אם זה פרסום בגוגל או פרסום ברשתות החברתיות.
כל עסק בין אם הוא קטן, בינוני או גדול חייב תקציב פרסום בין אם זה פרסום בגוגל או פרסום ברשתות החברתיות.
ללא פרסום ברשתות החברתיות ונוכחות בשיווק הדיגיטלי אתם עלולים למצוא את עצמכם מאחור שהמתחרים שלכם מצליחים ואתם רק מפסידים.
לכן חשוב להקצות מראש תקציב בפרסום ממומן וזאת על מנת שתוכלו ל
מהו תקציב שיווקי לעסק?
תקציב שיווקי לעסק הוא תקציב שכולל את אמצעי המדיה השונים שעומדים לרשות העסק. אמצעים אלה כוללים פרסום באמצעי התקשורת השונים בין אם זה ברשתות החברתיות, בגוגל, בעיתונים, פלאיירים, שלטי חוצות ועוד.
רוב העסקים כיום מעדיפים להשקיע בשיווק הדיגיטלי בין אם זה קמפיינים ממומנים בגוגל, קמפיינים ממומנים בפייסבוק, באינסטגרם או אפילו ברשתות אחרות.
לצד זה השיווק הדיגיטלי כולל מאמרי קידום אורגני, מאמרים מקצועיים, מאמרים שיווקיים, סרטונים, דיוור אלקטרוני ועוד.
באמצעות שיווק זה ניתן להגיע לחשיפה ותנועה גבוה של לקוחות פוטנציאלים בצורה המהירה והיעילה ביותר וכך למכור לא מעט מוצרים או שירותים.
איך קובעים את גובה תקציב הפרסום?
גובה התקציב לעסק נקבע בהתאם למצב העסק וצרכיו. אם אתם עסק קטן אזי התקציב שלכם יהיה נמוך יותר בהתאם ליכולת העסק.
ועל כן יש להשקיע בפרסום בין 10-20% ההכנסות הצפויות לכם בעסק. אך, אם אתם בעלי עסק וותיק כדאי לכם להשקיע בין 5-10% מההכנסות שלכם בעסק.
במידה ומתוכננים לכם עוד הוצאות חד פעמיות יש לקחת אותם בחשבון בעת קביעת תקציב לפרסום. הוצאות אלה יכולות להיות בניית אתר חדש, בניית או מעבר חדש לחנות ועוד.
בניית תקציב שיווק לעסק
כדי לבנות תקציב שיווק לעסק עליכם לקחת בחשבון כמה פרמטרים חשובים: תוכנית שיווק אסטרטגית לעסק, מטרות העסק, העלויות והרווחים הצפויים במהלך השנה ועוד.
תוכנית שיווק טובה צריכה לכלול: יעדים פיננסיים, אסטרטגיית מותג, קביעת יעדי הפרסום בהתאם לערוצי התקשורת, תכנון קמפיינים שיווקיים וקביעת תאריכים לתוצאות השיווק והפרסום.
כל אחד ואחד מהפרמטרים ההלו חיוני לבניית תקציב מתאים לעסק. בנוסף לכך, תוכלו להתייעץ עם חברת שיווק ופרסום שתעזור לכם לבנות תוכנית תקציב מתאימה לעסק בהתאם לצרכים של העסק.
עבודה נכונה צעד אחר צעד תעזור לכם להשיג את כל המטרות והיעדים שהצבתם לכך ולהגדיל את רווחי העסק באמצעות שימוש נכון בפרסום ממומן ברשתות החברתיות ובגוגל.
אילו פרמטרים עלולים להשפיע על תקציב הפרסום?
ישנם פרמטרים שונים אשר עלולים להשפיע על יעילות התקציב. פרמטרים אלה כוללים:
- כמה עוקבים יש לכם בדף הפייסבוק,
- האם המותג שלכם מוכר,
- האם יש לכם אתר,
- האם העסק שלכם עובד בהתאם למשפך שיווקי,
- האם יש לכם רשימת דיוור,
- האם יש לכם דפי נחיתה,
- מה הביקוש לשירות או המוצר שלכם,
- מיהו הקהל שלכם,
- האם המוצרים או השירותים שלכם מבוקשים בעונות מסוימות או כל השנה
כל אלה משפיעים על תקציב הפרסום ויש לקחת אותם בחשבון שרוצים פרסום ממומן לעסק.
האם פרסום ממומן מתאים גם לעסקים קטנים?
פרסום ממומן מתאים לכל סוגי העסקים בין אם הם קטנים, בינוניים או גדולים. באמצעות פרסום זה ניתן להגדיל את רווחי החברה תוך זמן קצר להראות נוכחות ברשת, תנועה גדולה לאתר וכן חשיפה למוצר או השירות.
דווקא עסקים קטנים שבתחילת דרכם ותקציב הפרסום שלכם מוקצב חייבים תקציב פרסום על מנת שיוכלו להשיג לקוחות רבים ולהתרחב עם הזמן.
תקציב של 10-20% מהכנסות העסק יעזור לכם להשקיע בפרסום הממומן ולהביא לקוחות לעסק.
שאלות ותשובות בנוגע לאיך להחליט כמה כסף להשקיע בפרסום ממומן
את תקציב הפרסום לעסק עושים בתחילת השנה לכל השנה, בהתאם לכך יודעים כמה תקציב להקציב לפרסום בהתאם להכנסות העסק וצרכיו.
אם אתם מתקשים בבניית תקציב בין אם זה פעם ראשונה שלכם או שאתם עסק קטן ולא רוצים לעשות טעויות על ההתחלה, עדיף לכם להיעזר באיש מקצוע או חברת שיווק דיגיטלי אשר תעזור לכם לבנות תקציב המתאים לצרכים שלכם ולהימנע מטעיות בדרך.
חלוקת תקציב הפרסום חייבת להיות מבוססת על הכנסות העסק וכן הסכום שעומד לרשותכם ואופן הפעילות השיווקית שאתם רוצים לעשות. כמו כן, חשוב לחלק את התקציב לשנה כלומר כל חודש והתקציב שלו.
תקציב פרסום מתאים לכל העסקים החל מעסקים קטנים ובינוניים ועד לעסקים גדולים. כל עסק חייב פרסום תקציב על מנת להגדיל את הכנסות העסק ולהביא יותר לקוחות, להיחשף ברשתות הדיגיטליות ולהביא יותר תנועה.